Glad Påsk!




Idag är det Påskafton. Har ätit massor med godis ur mitt påskägg (jaaa såklart, påskharen har varit och lämnat!). När jag kom i torsdags åt vi mammas uppdukade påsk-buffé, jag, mamma, pappa, Anders och Ellen. Västerbottenpaj, kantarellpaj, kycklinglår, potatisgratäng, parmaskinka, avokado, sallad, melon, ägg, kex och ostar... så galet gott! Innan jag tog 24an ut till ön mötte söta Carro upp mig i stan och vi fikade på fröken Ohlsson. En dag i matens tecken, med andra ord ;)

Igår fick farmor en påhälsning och det fikades och åts ännu mer. Sen sjöng jag och mamma duett till tonerna av Så Ska Det Låta, såå braa!

Idag har vi varit och planterar påskliljor på mormors grav. Har tagit en långdusch (i vattnet som kommit tillbaks till Björkö efter 2,5 veckor utan!), och ätit våfflor. Ska strax käka middag, och sen gå hem till Hanna på lite vin. Sen blir det in till stan för ännu mer vin. Tjipp!

Hoppas alla har en fin påskhelg!
Och ps. Det är VÅR på Björkö, 10 grader varmt, soligt och lite blommor här och var. Niiice, som Mattias Eisik hade sagt.

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Godis

HALLÅ UPPDATERING, börjar likna rallymusen detta!

2010-04-13 @ 16:47:28
Postat av: murten

håller med om att det är dålig uppdatering här, TILL SKILLNAD FRÅN rallymusen, där det skrivs som aldrig förr!

2010-04-13 @ 21:14:44
URL: http://rallymusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0