Summer breeze

Har hållit inne på en grej ett tag. Några av er vet redan, men för er som inte vet...

JAG OCH HAMPUS HAR FÅTT EN LÄGENHET!

Ja, alltså inte fått i ordets rätta bemärkelse, men fått HYRA! Det är ett andrahandskontrakt på en 2a på Jägaregatan, 10 minuters gångavstånd från Hjalmar Brantingsplatsen i Göteborg.

Det komiska i det hela är att både jag och Hampus har varit i huset tidigare. Hampus har till och med varit inne i lägenheten, då det är hans gamla klasskompis som hyr ut till oss. Jag har varit i lägenheten bredvid, eftersom en gemensam kompis bor där, Emil, och det är också honom vi har mycket att tacka för att vi kom över kontraktet. Så TACK Emil!

Husets fasad renoverades i somras och är målad i en jättefin roströd färg. Huset har världens mysigaste innergård där vi satt och grillade i somras, helt ovetandes om att det skulle bli vårt hem.

Lägenheten ligger längst upp i huset, har mysiga snedtak och är vitmålad med en fondvägg med beiga/sandfärgade blommor.

Officiellt har vi lägenheten från mitten av maj, men kommer först att flytta in i mitten av juni när vi är klara här i Karlstad!

Är så glad!


Kommentarer
Postat av: Carro

Men gud vad roligt gumman!! Grattis till er båda! Vet ni förresten vad ni ska göra i sommar? Med jobb o sånt tänkte jag på. Puss o Kram från Lyon

2010-04-15 @ 15:55:17
Postat av: Linda

Ja det är superkul! Tack! Nej sommaren är inte klar, inväntar lite besked om jobb och så. Hur blir din sommar? Kram!

2010-04-15 @ 16:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0